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쟈콥's 성장일지
원서읽기 The Personal MBA #3 본문
P. 68
Ideas are cheap---what counts is the ability to translate an idea into reality, which is much more difficult than recognizing a good idea.
-생각은 싸다 (생각을 내는 것은 누구나 할 수 있다) 중요한 것은 생각을 현실로 바꾸는 것이다. 이는 좋은 아이디어를 인식하는 것보다 어렵다.
P. 69
A prototype is a nearly representation of what your offering will look like. It may be a physical model, a computer rendering, a diagram, a flowchart, or a one-page paper that describes the major benefits and features. It doesn't have to be fancy: all your Prototpye has to do is represent what you're offering in a tangible way, so that your potential customers can understand what you're doing well enough to give you good feedback.
-프로토타입은(샘플) 당신이 무엇을 제공할 수 있는지 보여주는 것이다. 이는 물질적인 모형, 이미지 합성, 차트 또는 상품의 주된 혜택과 특징을 담은 한 장의 종이가 될 수 있다. 이는 또한 멋질 (완벽할) 필요는 없다. 당신의 모든 프로토타입은 당신이 어떤 형태의 상품을 제공할 수 있는지와 관련된다, 그래서 당신의 잠재 고객들이 당신이 이러한 과정들을 이해하며 피드백을 줄 수 있게 한다.
The Prototype is your first attempt at creating something useful, but it won't be your last. Your first will be poor and incomplete, and that's okay. Prototypes are valuable because they allow you to get good feedback from real people before you invest a huge amount of time, money, and effort into the project. The purpose of a prototype is not to make it perfect: it's to create a tangible focus for your efforts---something you and other people can see, evaluate, and improve.
-프로토타입은 무언가 쓸모있는 것을 만드는 당신의 첫 번째 시도이다. 그러나 이는 시작일 뿐이다. 당신의 첫 샘플은 미완성에 저급일 것이고 이는 괜찮다. 프로토타입은 당신이 실제로 프로젝트에 들일 시간과 돈, 그리고 노력을 투자하기 전에 피드백을 받아볼 수 있게 해주는 면에서 귀중하다. 프로토타입의 목적은 샘플을 완벽하게 만드는 데에 있지 않다. 이는 실제가 있는 샘플상품을 만들어 나의 고객들이 이를 보고 평가하고 개선할 수 있도록 하는 것이다.
P. 71
When creating a new offering, your primary goal should be to work your way through each iteration cycle as fast as possible. Iteration is a structured form of learning that helps you make your offering better; the faster you learn, the faster you'll improve. The faster you move through the Iteration Cycle, the better your offering will become---that's Iteration Velocity.
-새로운 것을 제공할 때, 당신의 주된 목적은 각각의 반복 사이클을 가능한 빠르게 처리하는 것이다. 반복되는 구조는 (제품 상용화 과정) 당신의 샘플을 향상시킨다; 이는 당신이 더 빠르게 배우고 개선할 수 있게 한다. 더 신속하게 반복사이클을 적용할수록 당신의 상품은 더 개선될 것이다. 이것이 반복의 속도이다.
Improving your product or service quickly by testing and learning from small changes repeatedly.
1. Work through ideas fast
2. Learn and improve
3. Test and market
1) 생각을 빠르게 적용하기 (시도하기)
2) 배우고 향상시키기
3) 테스트하고 시장에 적용하기
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